Grijpskerk 1 – Rottevalle 1

Tegen Rottevalle begon Grijpskerk goed aan de periode na de winterstop: 3-1.

Rottevalle is een ploeg die stevig voetbalt. Rottevalle staat in de competitie zevende, net onder Grijpskerk. Vorige week won Rottevalle met 2-1 van RWF.

Het Grijpskerker team haalde zijn kracht in de eerste seizoenshelft uit de collectiviteit en hard werken. Vorige week werd de wedstrijd tegen Opende afgelast. In de Grijpskerker ziekenboeg wordt het een klein beetje rustiger: Erik ’t Hoen, Ruud Oosting, Teie van der Hoek en Wiebe Loonstra lijken weer (deels) inzetbaar. Erwin Smit is goed op de weg terug na de zware voetblessure opgelopen in de eerste wedstrijd tegen Rottevalle. René Tillema, Jarno Eeuwema, Milo ‘t Riet en Danny Khoekhoen moeten waarschijnlijk helaas nog minstens enkele weken revalideren.

In het eerste kwartier van de wedstrijd tegen Rottevalle oogde Grijpskerk kwetsbaar. Vooral de achterhoede leek nog een beetje in winterslaap te zijn. Grijpskerk kwam steeds beter in de wedstrijd. De achterhoede herstelde zich.  Het is een groot compliment dat het team van trainer Mark Kroese en zijn leiders hard bleef werken. Dat was wel nodig, want Rottevalle had het meeste balbezit en ontwikkelde een behoorlijke druk. Grijpskerk hield verdienstelijk stand en begon steeds beter te voetballen. Het Grijpskerker team organiseerde knap de omschakeling. De doelpunten waren fraai en doelverdediger Dirk-Jan Postma verrichte enkele geweldige reddingen.

De fans hadden complimenten voor de werklust, de veerkracht en de snelle omschakeling van de thuisploeg. Uiteindelijk won de meest effectieve ploeg.

Doelpuntenmakers: Ron Stoutmeijer, Teie van der Hoek en Wiebe Loonstra.

30 januari 2016 14:30 competitie 2015-2016