Grijpskerk 1 – Rijperkerk 1

De Rijperkerkers lieten het "heilige moeten" zien. De Grijpskerkers hadden daar onvoldoende weerwoord op.

Het Grijpskerker team verzuimde om de wedstrijd in de eerste helft naar zijn hand te zetten. Het stond goed en had veldoverwicht. Er waren meer kansen voor de thuisploeg dan voor Rijperkerk. Een ruststand van 3-1 zou terecht geweest zijn.

Grijpskerk kwam ook goed uit de kleedkamer voor de tweede helft. Maar na zo’n 10 minuten werd Rijperker sterk. Door een fout in de Grijpskerker verdediging werd het 0-1. Een mooie aanval van Teie van der Hoek en Ron Stoutmeier en een fout in de Rijpkerker verdediging bracht Grijpskerk langszij: 1-1. Maar de kansen voor Grijpskerk werden zeer schaars. Aan werklust en inzet ontbrak het niet bij de Grijpskerkers, maar dat extra’s van het “heilige moeten” lieten ze niet zien. Rijperkerk had dat wel. De gasten drongen met fysieke stevigheid aan en kwamen weer op voorsprong: 1-2. Rijperkerk had nu het betere van het spel.

Het slotoffensief van Grijpskerk in de laatste 10 minuten bleek onvoldoende effectief.

Met de terechte eindstand (1-2) wist Rijperkerk die zeer welkome punten binnen te slepen: deze helpen de Rijperkerkers in hunstrijd tegen het degradatiespook.

30 april 2016 14:30 competitie 2015-2016