Grijpskerk 1 – Marum 1

Een wedstrijd waarin alles inzat: fraai voetbal, werkvoetbal, mooie doelpunten, veel doelpunten, spanning, gele kaarten en een rode kaart, een strafschop.

Marum kan gloed voetballen. De individuele klasse lijkt wat groter dan die van Grijpskerk. Maar het Grijpskerker team werkte harder en durfde meer. In grote delen van de wedstrijd presteerde Grijpskerk als team beter.

In de eerste helft kreeg Grijpskerk de meeste kansen. Een groot deel van de eerste 45 minuten had Marum veldoverwicht. Maar veel verder dan langdurig balbezit en vele balletjes breed kwamen de Marummers niet. Raymond Pietens opende de scoorde voor Grijpskerk. Het team van Grijpskerk maakte verder een solide indruk. Met 1-1 gingen de heren de rust in.

In de tweede helft zagen de toeschouwers een boeiende en vermakelijke wedstrijd. Grijpskerk kwam zelfs voor met 3-1 door een zeer fraaie vrije trap van Jorn  v.d. Wilt en een mooie kopbal van Geert de Vries. Met een schlemielig doelpunt maakte Marum de aansluitingstreffer. De druk op de Grijpskerkers werd groot, helemaal toen Jarno Eeuwema ook nog met twee keer geel van het veld moest. Toch wisten de Grijpskerkers heel keurig stand te houden.

Met een puntendeling via de eindstand van 3-3 deed Grijpskerk goede zaken tegen de titelkandidaat Marum, hoewel het voelde alsof de winst uit de vingers is geglipt.

28 november 2015 14:30 competitie 2015-2016