Gomos MO13-1 – Grijpskerk MO13-1

GOMOS uit

VV Gomos MO13-1 – VV Grijpskerk MO13-1

Zaterdag mochten we na een aantal weken rust weer aan de bak. Onze tegenstander was vandaag VV Gomos, de nummer 2 in de competitie. De thuiswedstrijd tegen Gomos werd door ons gewonnen met 4-1. Het was toen al wel duidelijk geworden dat dit een tegenstander was waar we rekening mee moesten houden. Afgelopen week moesten wij spelen tegen VV Stadskanaal, maar terwijl wij al onderweg waren, kreeg ik een telefoontje dat wij konden omkeren. De wedstrijd werd afgelast in verband met te weinig spelers bij VV Stadskanaal. Een flinke domper voor onze meiden, want het werd weer een zaterdag zonder voetbal.

Met een aantal weken rust waren ze extra gebrand om vandaag weer eens lekker te gaan voetballen. We konden vandaag weer beschikken over een volledige selectie. Amarin ging het vandaag, na een aantal weken blessureleed, weer proberen. Zou het niet goed gaan, dan hadden we in Maeve een goede back-up. Grijpskerk startte goed en Gomos werd direct onder druk gezet, dit zag er veel belovend uit. Gomos daarentegen probeerde met de lange bal hun spits te bereiken, iets wat ook vaak lukte. Dat onze verdediging daar moeite mee had, bleek ook wel. Het was Bo-Anne die de spits van Gomos meerdere malen wist tegen te houden. Wij waren wel gewaarschuwd. Onze meiden wisten elkaar voorin wat beter te vinden en er ontstonden zeker kansen. Vaak was het echter wat onzorgvuldig of wist de goede keepster de ballen op doel onschadelijk te maken. Het spel bij Grijpskerk liep wat langzamer dan normaal, lag dit misschien aan het iets te lange gras op de mat van VV Gomos? Veelvuldig liep de aanval van ons zich vast op de hechte verdediging van Gomos. Het ontbrak ons aan afstandsschoten op het doel van Gomos. In plaats van iets meer afwachtend te gaan spelen en proberen om de verdediging van Gomos uit elkaar te spelen met mooie combinaties, werd door ons vaak geprobeerd om de bal toch dwars door het midden van hun verdediging te spelen. Dit liep vaak stuk. Toch was het uiteindelijk Myrthe die zich er doorheen wurmde en de bal in het doel schoot; 0-1.

De opluchting was groot, want erg makkelijk ging het allemaal niet. Na de 0-1 wist Gomos een aantal keer nog voor flink wat gevaar te zorgen. Vaak waren het de goed spelende Bo-Anne en Elisa die er op het laatste moment voor zorgden dat Gomos niet alleen voor Amarin zou opduiken. Gomos heeft in de 1e helft nog wat ballen afgevuurd op ons doel, maar telkens wist Amarin haar doel leeg te houden. De ruststand was 0-1. In de rust hebben we duidelijk gemaakt wat er moest veranderen in ons spel. Frans, die Tjerk vandaag verving, had opgemerkt dat onze verdediging op 1 lijn stond. Met het spel dat Gomos speelde, bleek dit veel te gevaarlijk. Het voorstel was om Bo-Anne iets meer naar achteren te zetten om hun spits onschadelijk te maken.

De 2e helft verliep voor Grijpskerk veel beter dan de 1e. Er werd veel meer gevoetbald, Ines en Janine wisten elkaar veel beter te vinden en met de voorzetten van Ines zorgde dit voor veel gevaar voor het doel van Gomos. Ons middenveld wist de bal eerder te onderscheppen en er een goed vervolg aan te geven. Er werd veel meer van afstand geschoten. De keepster van Gomos had het er maar druk mee. De 0-2 die viel was dan ook niet onverdiend, Ines wist via een hoekschop Janine te bereiken, die beheerst de bal binnenschoot. Door de verandering in onze verdediging werd het voor Gomos erg moeilijk om er nog door heen te komen. Het betekende echter wel, dat als Bo-Anne moest ingrijpen, dat er een speelster van ons middenveld haar positie moest overnemen. Dat dit niet gebeurde, bleek even later, toen twee speelsters van Gomos alleen tegenover Amarin stonden. De uitblinkende Amarin wist nu ook weer te voorkomen dat we toch nog een tegendoelpunt zouden moeten incasseren. Het was Ines die de wedstrijd definitief op slot gooide door de 0-3 binnen te schieten. Dit was ook de eindstand.

De 2e helft hebben jullie je knap hersteld en de overwinning is dan ook verdiend. Aanstaande zaterdag kunnen onze meiden bij een overwinning hun 4e kampioenschap in 5 seizoenen gaan vieren!! Het zou een geweldige prestatie zijn. We gaan ervoor!!!

Steven

6 mei 2017 12:00 competitie 2016-2017