Dokkum 1 – Grijpskerk 1

Over de hele wedstrijd gerekend had Grijpskerk wel wat meer recht op de punten dan Dokkum.

Deze wedstrijd had twee gezichten.

In de eerste helft stond de verdediging van Grijpskerk pijnlijk te schutteren. De passes werden aan de tegenstander gegeven en duels werden massaal verloren. Het middenveld deed het wat beter, maar ook daar grossierde de Grijpskerkers in fouten. Het was te danken aan de voortreffelijke Grijpskerk keeper Dirk Jan Postma en de beroerde afwerking van Dokkum dat het bij de rust slechts 1-0 stond.

Na de thee kregen de Grijpskerker mannen er zin in. Dokkum werd met goed combinatievoetbal teruggedrongen op de eigen helft. Er waren zeer fraaie Grijpskerker aanvallen. En het wonder geschiedde: Grijpskerk pakte met 1-3 een ruime winst en de belangrijke drie punten.

Voor de tweede helft: een compliment voor de Grijpskerkers.

31 oktober 2015 14:30 competitie 2015-2016