Anjum 1 – Grijpskerk 1

Doorzettingsvermogen, hard werken en geluk kunnen ook winst opleveren.

Grijpskerk speelde heel redelijk in de eerste helft. In een goede aanval met een fraaie pass vanuit het Grijpskerker middenveld had Teie van der Hoek zijn Grijpskerk op voorsprong kunnen brengen. Anjum moest, maar kon geen potten breken. Vooral de Grijpskerkers Jesse Broeils, Jorn v.d. Wilt en Dennis Ellens maakten achterin een aardig solide indruk. Sietze Jager voorin en zijn vervanger in de tweede helft Geert de Vries werkten -net als de hele ploeg- hard.

In de tweede helft drong Anjum aan. Grijpskerk werd teruggedrongen. Anjum kreeg nogal wat corners. Gelukkig stond Grijpskerker Erik ’t Hoen uitstekend te keepen. Invaller Wiebe Loonstra, die eerst nog werkverplichtingen had, bracht wel wat meer balvastheid in, maar de Grijpskerkers speelden niet heel erg rustig. De achterhoede wist stand te houden, zij het met moeite en een beetje geluk. Er waren enkele uitbraken van Grijpskerk. Een fraaie aanval vanaf het middenveld bracht de bal bij Teie van der Hoek die deze doelrijp voorzette op Ron Stoutmeier en die aarzelde niet:   1-0. De Anjummers waren uiteindelijk veel minder fortuinlijk en konden de Grijpskerker doelman niet passeren.

2 april 2016 14:30 competitie 2015-2016