Grijpskerk naar gala-avond LVGala

Grijpskerk heeft zich geplaatst voor de gala-avond van het Leekster Voetbalgala. In de eerste ronde, gespeeld op 28 december, speelde Grijpskerk in poule G. In deze poule werden er zes punten behaald tegen SV De Griffioen (Oosterwolde), VV ONR (Roden), VV ODV (Wijnewoude) en SV Houtigehage. Grijpskerk eindigde gelijk in punten en doelsaldo met ONR en daarom moest er beslissende penaltyserie aan te pas komen om te bepalen wie tweede werd. Deze werd door Grijpskerk gewonnen, waardoor het afgelopen zaterdag in de tweede ronde mocht aantreden in poule Q met Waskemeer (overigens ook tegenstander in de 3e klasse B), SVMH (Niebert) en VAKO (Vries).

In deze ronde werd er éénmaal gelijk gespeeld, éénmaal verloren en éénmaal gewonnen. Vier punten volstonden voor een gedeelde tweede plaats met SVMH, maar het doelsaldo was doorslaggevend in het voordeel van Grijpskerk. Hierdoor speelt Grijpskerk aankomende zaterdag 13 januari in de kwartfinale tegen vv Boerakker (vorig jaar nog tegenstander in de competitie). Boerakker is overigens nog ongeslagen dit toernooi, en won alle wedstrijden in de tweede ronde. De wedstrijd begint om 19:45 in het Sportcentrum te Leek.