MO13-1 bekeren verder

De meiden van MO13 speelden tegen hun leeftijdsgenotes van Corenos (Roodeschool) voor de beker. Ze wonnen met 2-0, het verslag van deze spannende wedstrijd – geschreven door leider Steven Semeijn – is hieronder te lezen.

Corenos MO13-1 – Grijpskerk MO13-1:   0-2

Terwijl Janine aan het genieten was van een vakantie op een eiland, stond de rest van het team klaar op zaterdagochtend om de bekerwedstrijd tegen Corenos te spelen.

Van te voren hadden we al even gekeken hoe Corenos ervoor stond in de competitie: ongeslagen bovenaan..Net als wij dus.. Dit beloofde eindelijk weer eens een uitdaging te worden voor het team, want in de competitie gaat het dit seizoen allemaal wel erg makkelijk voor ons.

We vertrokken om 09.00 uur op weg naar Rodeschool. Daar aangekomen zagen we al snel de boomlange meiden van VV Corenos. Zijn de meiden van VV Grijpskerk dan écht een stuk kleiner dan elders in de provincie Groningen? Dat is iets wat we ons vaker afgevraagd hebben..

Na een bespreking in de kleedkamer en een warming-up, geleid door onze aanvoerster Ines, stonden we klaar voor het begin van de wedstrijd.

Om 10.15 uur gingen we uit de startblokken. Omdat Janine afwezig was, nam Bo-Anne haar positie op het middenveld over. Met Lieke en Maeve  achterin begonnen we met 1 stugge, lastig te passeren verdedigster en 1 wel heel beweeglijke verdedigster.  Met Ines op links, Bo op rechts voor extra snelheid en Myrthe in de spits, werd de aftrap genomen. VV Grijpskerk zette Corenos direct onder druk, wat resulteerde in wat kleine kansjes, maar het bleek moeilijk door de hechte verdediging van Corenos te komen. De verdediging van Grijpskerk had juist moeite met de nummer 8 van Corenos; een lange, behendige spits met veel snelheid. Ze maakte het de verdediging soms zelfs zó moeilijk dat ons middenveld er ook nog aan te pas moest komen. Op momenten dat ze er wel doorheen kwam, stond daar onze keepster Amarin klaar om redding te brengen. Met de verre uittrappen van Amarin hebben we nog een wapenfeit, want ze bereikt met gemak onze speelster voorin.

Grijpskerk bleef vol op de aanval voetballen en ondanks dat Bo op haar zo explosieve voetbal stijl soms door de verdediging heenbrak, stuitte ze op de keepster van Corenos..

In de tussen tijd waren Marit en Elisa in het veld gekomen. Door Elisa erin te brengen kwam er wat meer voetbal van achteruit, wat resulteerde in iets meer ‘de lange bal’ spelen.  Marit had er vandaag duidelijk veel zin in, want met haar passes werden onze speelsters voorin gevaarlijker.

Maar toch kwamen we maar niet door de defensie van  Corenos heen, dit ook mede door het achterwege blijven van onze zo bekende steekpasjes en mooie driehoekjes. Zelfs Ines, die de op haar zo bekende wijze (elegant en sierlijk) keer op keer haar tegenstandster passeerde en één van de spitsen voorzag van de voorzetten, had geen effect op de verdediging van Corenos. Het probleem was duidelijk te zien, want de rest van het team sloot niet op tijd aan. Dit moest beter in de tweede helft..

We gingen de rust in met de stand 0-0, ongekend en raar, want volgens mij hebben wij dit nog nooit meegemaakt. In de rust hebben we afspraken gemaakt om meer aan te sluiten als middenveld, de verdedigers mee naar voren en meer gebruik maken van ons combinatiespel en steekpasses.

We wilden er alles aan doen om de penalty’s te voorkomen! Vol frisse moed stonden we klaar voor de aftrap van de tweede helft. Als nel bleek dat de meiden het door hadden hoe ze moesten voetballen tegen Corenos. Het spel verliep vlot, combinaties gingen weer goed en de kansen kwamen er, maar telkens weer net mis! Dit tot frustratie van de speelsters. Maar de meiden hielden hun koppie er goed voor en bleven stug doorgaan met het bombardement op het doel van Corenos.

Uiteindelijk was daar een geweldig afstandschot van Myrthe die in het doel van Corenos belande. Eindelijk! De verlossende treffer!

Direct hebben we maatregelen getroffen om de 0-1 te verdedigen, dit deden we door Bo-Anne naar achteren te schuiven. Voor VV Grijpskerk werd het na de 0-1 een stuk makkelijker voetballen, alles lukte weer, wat resulteerde in prachtige combinaties. Na een goede actie van Myrthe volgde weer een afstandsschot en ze trof weer het doel 0-2! De wedstrijd was gespeeld want dit zouden wij niet meer weggeven.

Uit betrouwbare bron vanaf de zijlijn hoorde ik dat VV Corenos er toch nog wat aan wilde doen. Zij gaven hun speelsters en de keepster de opdracht de lange bal te spelen op links. Daar stond onze Maeve in de verdediging, in hun ogen was dit de zwakste schakel van ons team (waarschijnlijk door haar opvallende lengte). Een grote vergissing van Corenos! Want wat zij niet weten en wij natuurlijk wel, is dat zij een zusje is van Bo-Anne en een Kroeze, tja, dan weten wij wel beter! Daar kwam Corenos ook snel achter, want bij de eerste de beste lange bal op links kwam daar Maeve aan en Corenos kwam haar niet voorbij! Wat ze ook probeerden, Maeve liet ze er niet langs!

Na het verlossende eindsignaal kwam bij ons de ontlading, we bekeren verder!!

Na afloop hebben we de wedstrijd nog even doorgenomen. Dit team heeft vandaag weer gepiekt, want waar gaat dit eindigen dit seizoen? Met het vertoonde spel van ons vermaken we ook het publiek, want het blijft genieten en jullie ontwikkelen je nog steeds. Al met al een wedstrijd om met een goed gevoel op terug te kijken, niet alleen voor ons als team, maar ook voor het sportieve Corenos die na de wedstrijd toch duidelijk maakten dat ze er niet aan te pas kwamen en eigenlijk alleen maar konden verdedigen. En na al die grote uitslagen van de afgelopen tijd is het ook wel fijn om eens een wedstrijd te spelen waarin het verschil (gewoon) 2 doelpunten is..

Meiden, gefeliciteerd met jullie overwinning!