VV Grijpskerk 35+ (heren) start najaarsreeks goed

Na een lange zomerstop en het warming-up toernooi in Leens (alle 3 wedstrijden gewonnen) mocht VV Grijpskerk 35plus nu de kicksen weer aantrekken voor het echie. Op het prachtig gelegen Meertenust was De Lauwers gastheer voor Grijpskerk, ASC en Kollum. Zonder Peter Pettinga (Pe en Rinus op visite in de achtertuin) en Anne van Leeuwen (Down Under) toog het sportieve deel van het 9 koppen tellende keurkorps op de fiets naar Halfweg, het wat lui aangelegde deel verkoos de auto.

De eerste wedstrijd was tegen ASC. De lome avondzon straalde nog flink wat warmte af en dat had zo zijn invloed op het speltempo. Grijpskerk was de betere ploeg, maar kon het niet tot uitdrukking brengen op het scorebord. Met name de voorwaartsen Nico en Tjeerd hadden het vizier nog niet op scherp. Uit zo ongeveer de eerste de beste aanval van ASC werd er wel gescoord. ASC richtte zich op het verdedigen van de voorsprong en het rekken van wat tijd waar dat kon. Na een kwartier brak Tjeerd de ban met een schot uit de draai. Daarmee was de beer los, want binnen een mum van tijd stond er een veilige 3-1 op het bord door goals van Erik en Tjeerd na goed voorbereidend werk van Thomas, tevens de eindstand.

Na een korte pauze stonden de oranjehemden van Kollum klaar. Deze tegenstander gaven de punten niet zo maar (foto)cadeau. De meeste kansen waren voor Grijpskerk, maar zonder resultaat. De goal kwam na een lange rush van Rick, die zijn directe tegenstander er uit sprintte en ook nog eens beheerst afrondde. Grijpskerk kon gaan profiteren van de ruimte die zou ontstaan, maar door een goede geplaatste schuiver stond het zo maar 1-1. We konden opnieuw beginnen, en dat deden we met verve.  Direct na de aftrap stuurde Erik met een prachtige bal Nico diep die na het nodige  afstelwerk eerder op de avond nu wel het vizier scherp kreeg: 1-2. Kollum kwam deze teleurstelling niet meer te boven. Het stuurde zijn keeper nog mee in de laatste minuut, maar tevergeefs. Weer 3 punten in de vergeten trolley.

Na een drinkpauze de laatste wedstrijd tegen de gastheren. Ook de Lauwers had zijn voorafgaande twee wedstrijden gewonnen en dus ging het ook om de dagtitel. Esther kan beter een beetje lief voor Nico blijven, want hij liet zien hoe hij oude liefdes kan tarten. Binnen 5 minuten had Nico er drie in liggen tegen zijn oude ploeg: laag in de verre hoek, met de kop en hoog in de korte hoek, het hele arsenaal werd opengetrokken door de kromme. De Lauwers wist niet wat het overkwam, de rood-witte furie was ontketend. De ene na de andere vloeiende aanval rolde op het doel van De Lauwers af. Uiteindelijk stokte de teller in 20 minuten tijd op 9 door goals van Tjeerd (2), Rick (panna en scoren), Thomas (hij danste de samba), Martijn en Erik. Dat de Lauwers tussendoor ook nog drie keer scoorde was enkel voor de statistieken. Een pikstart voor Grijpskerk en direct goed op koers voor een nieuw kampioenschap.

De nazit was als altijd gezellig op Halfweg en ook de bitterballen van Ytzen waren dik voor mekaar. 17 September het vervolg van de reeks, dan is de eigen Enk het decor. Tot dan!