Beker: Grijpskerk 1 door; Grijpskerk 2 net niet

Er was een behoorlijke publieke belangstelling voor deze laatste poulewedstrijd in de beker. Het was warm en er waren drinkpauzes. Het bevorderde de snelheid van het spel niet. Grijpskerk 1 voetbalde grotendeels op de helft van tegenstander VVSV ’09. Deze vijfde klasser wist een stevige muur voor het eigen doel op te trekken. Het was moeilijk voor de smalruggen daar doorheen te komen. Overigens -dat moet ook vermeld- blonk Grijpskerk niet uit in een overmaat aan creativiteit.

Bij de thee stond Grijpskerk dan ook met een magere 1-0 voor. Direct na de pauze was de schrik bij de thuisploeg groot:  VVSV ’09  scoorde. Zo stond het 1-1. Pas na veel inspanningen wist Grijpskerk weer orde op zaken te stellen. De eindstand: 3-1. Voor het eerst sinds jaren gaat de ploeg van Grijpskerker trainer Mark Kroese door in de beker. Dat is zeker verdiend. Doelpuntenmakers: Sietse Jager twee keer en Stephan Reker.

Grijpskerk 2 had minder geluk en moest zijn meerdere erkennen in Zuidhorn 2. In Zuidhorn werd het 2-1 voor Zuidhorn. Daarmee kwamen de Grijpskerkers een doelpuntje in doelsaldo tekort om door te kunnen gaan.